Navigácia

Preskočiť na navigáciu

Úvodná stránka

My Newsletter

Banerová upútavka na predstavenia

 rasputin  Veselá vdova  Slahackova  Pi čaj, miláčik!  Mačky  mamma mia  Bajaja    Punk rock  Aj muži majú svoje dni  Boyband  Vyhadzovači  Nová scénička  Čarodejník z krajiny Oz
  • Plagát - BOYBAND
  • Plagát - VESELÁ VDOVA
  • Plagát - MAMMA MIA!
  • Plagát - KOZLIATKA A VLK
  • Plagát - MAČKY
  • Plagát - AJ MUŽI MAJÚ SVOJE DNI
  • Plagát - VYHADZOVAČI                   štúdio Olympia
  • Plagát - ČARODEJNÍK Z KRAJINY OZ
  • Plagát - BAJAJA
  • Plagát - DOMOV (...kde je ten tvoj?)
  • Plagát - NOVÁ SCÉNIČKA                 štúdio Olympia
  • Plagát - RÓMEO A JÚLIA
  • Plagát - RASPUTIN
  • Plagát - ŠĽAHAČKOVÁ PRINCEZNÁ
  • Plagát - PUNK ROCK
  • Plagát - PI ČAJ, MILÁČIK!

Na Júlie máme liaheň, Rómeovia musia zamakať

Zverejnené 06.11.2012


Na Júlie máme liaheň, Rómeovia musia zamakať

BRATISLAVA - Bratislavská Nová Scéna prichádza s ďalším ambicióznym projektom - muzikálom francúzskeho pôvodu Rómeo a Júlia. Premiéra je naplánovaná na jar budúceho roku, no prípravy sú v plnom prúde už teraz. V uplynulých dňoch prebehlo niekoľko kôl konkurzu na obsadenie hereckých úloh a Aktuálne.sk bolo pri tom.

Podľa informácií PR manažérky divadla, Zuzany Šebestovej, sa tri dni trvajúceho konkurzu zúčastnilo dohromady 128 umelcov prevažne zo Slovenska, ale aj zo susednej Českej republiky.

Do zákulisia príprav muzikálu sme sa pozreli v tretí deň konkurzu, teda v čase, kedy už boli hlavné postavy obsadené. Avšak Rómeo a Júlia zďaleka nie je len o Rómeovi a Júlii: "To sú len dve postavy. No tento muzikál je fantastický v tom, že je tu ďalších osem výrazných postáv," povedal pre Aktuálne.sk režisér a choreograf chystaného muzikálu, Ján Ďurovčík.


Na Júlie máme na Slovensku liaheň

Najmenší problém mal rešisér s hľadaním kvalitných predstaviteliek hlavnej ženskej role: "Na Júlie máme na Slovensku neskutočnú liaheň. Bežne, keď robím konkurz, vyberiem tak tri-štyri baby do ďalšieho kola. Tu som našiel hneď osem herečiek, ktoré by som mohol obsadiť."

Hľadanie ideálnych Rómeov je o niečo náročnejšie. "U tých musíme ešte zamakať," hovorí Ďurovčík.
Nechcem Rómea v rifliach!

Muzikál s pôvodným názvom Roméo et Juliette, de la Haine à l´Amour mal premiéru v Paríži v januári 2001. K dnešnému dňu bol uvedený vo viac ako desiatich krajinách sveta, pričom jednotlivé verzie sa v menšej či väčšej miere spôsobom spracovania odkláňajú od francúzskeho originálu.

Zmeny sú badateľné zvlášť na vizuálnom ladení scény, vrátane kostýmov a výpravy.

Na otázku, či bude slovenský Rómeo a Júlia poňatý viac moderne alebo klasicky, režisér odpovedá: "Apriórne nerozmýšľam o tom, či idem niečo robiť moderne alebo klasicky. Hlavne chceme urobiť nadčasové predstavenie. Rómeo a Júlia znesie nadčasový posun, ale netreba ho preto posúvať niekde do Petržalky. Skôr ide o posun formou modernej réžie, a tá určite neznamená, že Rómeo bude mať oblečené rifle. Neodmietam historické kostýmy. Ide mi o to, aby to bola dobre spracovaná téma a aby v ľuďoch vyvolala emóciu."

Medzi muzikálom a baletom

Prečo a čím zaujal Ďurovčíka práve tento projekt? Dôvodov je podľa neho viac: "Mal som možnosť rozprávať sa s autorom Gérardom Presgurvicom. Povedal mi, že jeho zámer bol postaviť dielo na niečom medzi muzikálom a baletom, ale nie klasicky. V čom je tento muzikál iný? Pohybový slovník nie je disco. Nie je to ani typické muzikálové tancovanie. Po druhé - je tu krásna hudba. Dáva priestor celej škále hereckého obsadenia - od typických nositeľov krásna, až po záporné, charakterové a staršie postavy."


Operný Rómeo? Nie som proti

Nie je to po prvý raz, čo Ďurovčík vo svojej tvorbe načiera do Shakespeara. Jeho multimediálne predstavenie Rómeo a Júlia (2004) žalo úspech doma aj v zahraničí - ocenili ho na tokijskom Festivale medzinárodných umení. Chystá sa - napriek odlišnej forme - vrátiť k režijným postupom, ktoré už použil v minulosti?

"Nie, je to iný žáner, nechystám. Ale tým, že som Rómea robil úplne inak, tak túto tému poznám zo všetkých strán, zvnútra a mohol som tak celú časť prípravy na dielo preskočiť. Spoznávanie diela ako takého, všetkých jeho verzií... Toto všetko už som v minulosti absolvoval, a veľmi podrobne. Rómeo je tak krásny titul, že by som sa nebránil ani réžii opery."

Zdroj: aktualne.sk

Monika Maťušová

 http://aktualne.atlas.sk/na-julie-mame-liahen-romeovia-musia-zamakat/showbizz/divadlo/

 

 

 

Špeciálne predstavenia

TALKSHOW NA PIVEČKO S REŽISÉROM MICHALOM DOMONKOSOM
SEN NOCI MUZIKÁLOVEJ
TALKSHOW NA PIVEČKO S REŽISÉROM MICHALOM DOMONKOSOM

Partneri divadla

S podporou:
Partner DNS:
Mediálni partneri: