Navigácia

Preskočiť na navigáciu

Úvodná stránka

My Newsletter

Banerová upútavka na predstavenia

 mamma mia  Punk rock    Pi čaj, miláčik!  Veselá vdova  Mačky  Bajaja    Aj muži majú svoje dni  Boyband  Ako zbaliť babu  Vyhadzovači  Nová scénička  Čarodejník z krajiny Oz
  • Plagát - AKO ZBALIŤ BABU               štúdio Olympia
  • Plagát - muzikál MAMMA MIA!
  • Plagát - EQUUS
  • Plagát - MADAME DE POMPADOUR
  • Plagát - MAČKY
  • Plagát - VYHADZOVAČI                   štúdio Olympia
  • Plagát - BOYBAND
  • Plagát - VESELÁ VDOVA
  • Plagát - NOVÁ SCÉNIČKA                 štúdio Olympia
  • Plagát - BAJAJA
  • Plagát - ČARODEJNÍK Z KRAJINY OZ
  • Plagát - Sluha dvoch šéfov SILVESTER
  • Plagát - PI ČAJ, MILÁČIK!
  • Plagát - RÓMEO A JÚLIA muzikál
  • Plagát - PUNK ROCK
  • Plagát - AJ MUŽI MAJÚ SVOJE DNI

Recenzia: Stratená múza opäť doma - Lehár na Novej scéne

Zverejnené 08.02.2017

Recenzia: Stratená múza opäť doma - Lehár na Novej scéne
#Veselá vdova #Rudolf Geri #Peter Oravec #Franz Lehár #Divadlo Nová scéna
Pavel Unger, operný kritik | 06.02.2017 14:00

Po necelých dvoch desaťročiach od choromyseľnej likvidácie operetného súboru bratislavskej Novej scény sa udial málokým očakávaný obrat. Z iniciatívy riaditeľky Ingridy Fašiangovej sa podarilo obnoviť orchestrálnu jamu a angažovaním sólistov i kolektívnych telies z externého prostredia vznikli podmienky na poctivý návrat operety. Titulu, ktorý sa nedá oklamať, Lehárovej Veselej vdovy.

S Veselou vdovou sa na Novú scénu vrátila opereta.

Búra sa ľahko, stavia ťažko. Vypadla generácia umelcov, zžitých so špecifickou estetikou operety. No nestratilo sa publikum, vyvracajúce scestný názor o dožitom žánri a jeho náhrade muzikálom. Akceptovanie odlišností týchto divadelných druhov a nepodľahnutie lákavým zvodom ich miešania sú priam piruety na tenkom ľade.

Inscenačný tím Novej scény prečítal Veselú vdovu v citlivom balanse medzi rešpektom ku génom i patine operety a aktualizačným posunom. Režisér Peter Oravec vedel na hrane medzi salónnym a gýčovým humorom v pravej chvíli zatiahnuť brzdu. Modernizácia nešla samoúčelne. Úpravou libreta s vtipnými neologizmami, detailmi blízkymi dnešnej dobe a vďaka pohybovej dynamike príbeh tiekol bez hluchých miest. A hlavne s úctou k hudbe. Skvelým nápadom bola zmena charakteru Neguša, ktorý ako akrobatický Amor, deus ex machina alebo posúvač deja sa vďaka všestrannej brilantnosti Pavla Plevčíka stal treťou hlavnou postavou.


Štýlom art deco ovplyvnenej scéne Pavla Andraška nechýbala efektnosť a praktická variabilnosť, vkusné a nápadité kostýmy Ľudmily Várossovej dotvárali charaktery postáv a situácie. Choreografia Ladislava Cmoreja a tanečné výkony rovnako obohatili inscenáciu.

Na čele 35-členného inštrumentálneho tímu, zloženého z hráčov Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu, stál skúsený Rudolf Geri. Dokázal ich nainfikovať lehárovským espritom aj napriek tomu, že to nie je ich pravá parketa. Pekne zneli aj hlasy šestnástich zboristov. Optimálnym rozhodnutím bolo obsadiť ústredný pár opernými protagonistami Adrianou Kohútkovou (Hana Glawari) a Miroslavom Dvorským (Danilo), ktorí sa hlasovo i herecky stotožnili s náročnými rolami bezo zvyšku. S citeľným odstupom vo vokálnej zložke dopadol druhý pár, jedinečné charaktery však vytvorili predstavitelia menších rolí.

Premiéra sa stretla s výnimočným ohlasom u publika. Bratislava dala demonštratívne najavo, že víta návrat stratenej múzy a verí v jej budúcnosť doma - na Novej scéne.

 

Špeciálne predstavenia

VIANOCE V DIVADLE NOVÁ SCÉNA
PUNK ROCK - NOC DIVADIEL
opereta Gróf z Luxemburgu
AKO BONNIE A CLYDE
20 rokov s CONTINENTALS

Partneri divadla

S podporou:
Partner DNS:
Mediálni partneri: