Navigácia

Preskočiť na navigáciu

Úvodná stránka

My Newsletter

Banerová upútavka na predstavenia

   Veselá vdova  rasputin    Slahackova  Pi čaj, miláčik!  Mačky  mamma mia  Bajaja    Punk rock  Aj muži majú svoje dni  Boyband  Vyhadzovači  Nová scénička  Čarodejník z krajiny Oz
  • Plagát - PUNK ROCK
  • Plagát - AJ MUŽI MAJÚ SVOJE DNI
  • Plagát - VESELÁ VDOVA
  • Plagát - VYHADZOVAČI                   štúdio Olympia
  • Plagát - RASPUTIN
  • Plagát - ČARODEJNÍK Z KRAJINY OZ
  • Plagát - RÓMEO A JÚLIA
  • Plagát - KOZLIATKA A VLK
  • Plagát - DOMOV (...kde je ten tvoj?)
  • Plagát - NOVÁ SCÉNIČKA                 štúdio Olympia
  • Plagát - ROZUM A CIT
  • Plagát - BOYBAND
  • Plagát - MAČKY
  • Plagát - BAJAJA
  • Plagát - ŠĽAHAČKOVÁ PRINCEZNÁ
  • Plagát - PI ČAJ, MILÁČIK!
  • Plagát - MAMMA MIA!

Odišiel jeden z bardov Divadla Nová scéna Teodor Piovarči

Zverejnené 13.04.2018

S hlbokým zármutkom sme dnes prijali správu, že nás dňa 12.apríla 2018 navždy opustil náš dlhoročný kolega
skvelý herec a výnimočný človek Teodor Piovarči.
Odchádza tak ďalší z bardov nášho divadla , ktorému zasvätil 18 rokov.
Teodor Piovarči zanechal nezmazateľnú stopu v slovenskom divadelníctve, filme, televízii a dabingu.
Vyjadrujeme úprimnú sústrasť rodine, blízkym a priateľom.

Česť jeho pamiatke!


GR DNS Ingrid Fašiangová
Umelecký riaditeľ Karol Čálik

Teodor Piovarči

(2. 9. 1934, Hybe - 12. 4. 2018, Bratislava)


Divadelny, filmový, televízny a dabingový herec. Významný predstaviteľ realistickej hereckej školy. Medzi profesionálnych divadelníkov sa Teodor Piovarči dostal z ochotníckeho divadla. Jeho celoživotnému hereckému povolaniu nepredchádzalo odborné školenie, ale predovšetkým prax v zájazdovom divadle. V rokoch 1956-1959 bol členom Dedinského divadla, začiatkom šesťdesiatych rokov (1960-1965) pôsobil v Krajovom divadle Trnava, do začiatku sedemdesiatych rokov v Krajovom divadle Nitra, v roku 1971 sa stal členom Poetickej scény a od roku 1976 do roku 1994 účinkoval v Divadle Nová scéna.
V Piovarčiho hereckom natureli sa hneď od začiatku zračili inšpirácie tradíciami portrétneho psychologickorealistického herectva. Sústredenou hereckou tvorbou smeroval k stvárňovaniu zložitejších tragických dramatických charakterov. V profesionálnych divadlách mu zverovali významnejšie a veľké herecké príležitosti, stvárňoval postavy v klasickom i súčasnom repertoári: Tesnošil Jánoš (J. Chalupka: Kocúrkovo, 1960, KD Trnava), Dr. Hallemaier (K. Čapek: R. U. R., 1963, KD Trnava), Hamlet (W. Shakespeare: Hamlet, 1964, KD Trnava), Viktor Žiaranský (I. Stodola: Marína Havranová, 1964, KD Trnava), Peter (K. Čapek: Matka, 1968, KD Nitra), Mešťanosta (J. Barč-Ivan: Neznámy, 1969, KD Nitra), Tichon (A. N. Ostrovskij: Búrka, 1970, KD Nitra).

Realistická kresba a dôraz na výrazné psychologické kontúry postáv sa prejavili aj v jeho hereckých kreáciách v Poetickom súbore Novej scény: Duval (V. Nezval: Manon Lescaut, 1972), Markíz di Forlipopoli (C. Goldoni: Mirandolína, 1973), Pán Wang (B. Brecht: Muž ako muž, 1975), Barnabáš (P. Zvon: Tanec nad plačom, 1978).
Začiatkom 80. rokov hrával postavy zrelých mužov a starcov, akcentoval v nich najmä polohy uvážlivého postoja k životu, človeku a svetu: Oront (Molière: Škola žien, 1981). Doktor Lombardi C. Goldoni: Prefíkaná vdova, 1982), Starec (K. S. Puškin: Malé tragédie - Mozart a Salieri, 1983). Jeho poslednou divadelnou postavou v DNS bol Jakub v muzikáli Jozef a jeho zázračný farebný plášť.
Vytvoril aj viacero menších filmových postáv vo filmoch Jerguš Lapin (1960), Námestie sv. Alžbety (1965), Cnostný Metod (1979), Mŕtvi učia živých (1983), Tisícročná včela I., II. (1983), Južná pošta (1987) a účinkoval tiež v televíznych filmoch a inscenáciách, ale aj v dabingu.

Zdroj: Divadelný ústav

 

piovarci_parte.jpg

Špeciálne predstavenia

1+1=3
BOHATÉ VIANOCE V DIVADLE NOVÁ SCÉNA
BALADA PRE BANDITU

Partneri divadla

S podporou:
Partner DNS:
Mediálni partneri: